A második karrier program keretein belül gyárlátogatáson jártunk a Márka Felsőlajosi Gyáregységében
14 fő részvételével volt lehetőségünk bepillantást nyerni a kulisszák mögé a gyártói környezetbe, így testközelből tapasztalhattuk meg hogyan működik egy 170 főt foglalkoztató termelői vállalat. Láthattuk munka közben a szörpmestereket, a gyártó soron dolgozókat, a mikrobiológusokat, a raktárban a targoncásokat, tehát több szakmába is betekintést nyertünk, ezáltal világossá vált, hogy milyen főbb kompetenciákkal kell rendelkeznie ezeknek a munkavállalóknak, mi az, amire különös figyelemmel kell lenniük, melyek azok a részlegek, ahol két műszakos munkarend van érvényben.
A folyamatos növekedés és fejlődés, a legmodernebb gépsorok megléte állandó tanulást és rugalmasságot igényel a munkavállalók részéről. Ennek eredményeképpen könnyebben térképezhetjük fel melyek azok a területek, amelyek fejlesztését második karrier programunkban hangsúlyoznunk és lehetőség szerint segítenünk kell.
Mindannyiunk nevében mondhatom, hogy felejthetetlen élménnyel és rengeteg hasznos új információval gazdagodtunk. Tudtátok például, hogy a Márka gyár 2 természetes ásványvízkúttal rendelkezik? Hogy saját szennyvíztelepe által mikroorganizmusokkal tisztított „szennyvizét” egy mezőgazdasági öntözőcsatornába engedi vissza, ezáltal kímélve környezetünket? Hogy több, mint 140 különféle saját márkás és bérgyártott terméket állítanak elő? Hogy úttörőként élen járnak az rPet azaz az újra felhasználható palackok gyártásában, ugyanis már most 30%-os a felhasználásuk, amivel az Unió 2025-re előírt 25%-os elvárását is túlszárnyalják?
100%-ban magyar tulajdonú vállalatként a legmodernebb gépsorokkal nem csak a saját termékeiket gyártják, hanem bérgyártással is foglalkoznak, többek között olyan multinacionális vállalatok saját márkás termékeit gyártják, mint az Aldi vagy a Lidl.
Nagyszerű az a családias légkör, amit az egész gyár területén tapasztalhattunk, barátságos mosolygó arcok néztek ránk mindenfelől. A látogatásunk során egész idő alatt készíthettünk fotót, videót és bármilyen kérdésre szívesen válaszoltak, ez a nyitott őszinte kommunikáció igazán megnyerő volt számomra. Bámulatos volt a robotok összehangolt finom munkáját működés közben megfigyelni, például hogyan veszi fel a kis tappancsaival egyenként a vékony papírlapot, amivel a befóliázott üdítőket elválasztják. Később pedig egy másik hogyan tekeri össze a raklapon lévő zsugorokat fóliával, hogy szállításra kész állapotba kerüljön. Kézbe foghattuk a kis kémcsőszerű műanyag elemeket is, amiből a palackokat fújják.
Lenyűgöző volt a laboratórium is, megmutatták milyen eszközöket használnak minőségellenőrzésre, citromsav és foszforsav mérésre, a szörpök koncentrációjának beállítására. Mikor megláttuk a szörpkonyhát és szörpmesterekről beszéltek, kicsit eszembe jutott a Gumimacik című mese, ahol a macik őseik tudását továbbadva főzték a gumibogyó szörpöt, de a valóságban az első Márka üdítő összetevői és íze merőben eltér a maitól. Ennek hátterében az elmúlt 50 év során nemcsak a hozzávalók változása (víz, alapanyagok), hanem a vevői igényeknek való megfelelés (finom, egészséges), valamint számos jogszabály által szabályozott tényező áll. A szódás szifont azonban, amiben az első Márka szőlő ital készült 1973-ban, a mai napig őrzik. Mindazonáltal a fent felsoroltak mindegyike szükséges ahhoz, hogy napjainkban a Márka termékei az egyik legnépszerűbb hazai üdítőitalok közé tartozzanak.
Gyárlátogatásunkat terveink szerint hamarosan újabb üzemek felkeresésével folytatjuk.
#másodikkarrier #cédrusnetkecskemét #gyárlátogatás #márkagyár