A digitális átállás alapvető társadalmi, gazdasági, kulturális változást jelent, nem hagy érintetlenül egyetlen társadalmi alrendszert sem. Befolyásolja a foglalkoztatást, a fenntarthatóságot, a versenyképességet, az oktatást, a közigazgatás működését. Éppen ezért, ha bizonyos társadalmi csoportok, életkori kohorszok nem ismerik kellőképpen a digitális eszközöket és szolgáltatásokat, akkor kiszorulnak ezekből a társadalmi alrendszerekből, nem válnak képessé arra, hogy részt vegyenek a digitális fejlődésben a saját körülményeik és igényeik szerint.
Ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy az 50 pluszosok is megismerkedjenek a mesterséges intelligencia alapjaival, működésével, lehetőségeivel és korlátaival.
A Kecskeméti Kreatív Tudásközpont Közalapítvány (KKTK) kiválasztásra került a Google.org AI Opportunity Fund támogatására, hogy az ötven pluszos korosztályból 360 fő kecskeméti mesterséges intelligencia (MI) készségekkel rendelkezzen, az MI-t használva produktívabbá és hatékonyabbá váljanak a munkában, a mindennapi életben.
A 2026 év végéig tartó tréningjeink első két csoportja a héten fejezetbe be a MinnaLearn 4 fejezetből álló tananyagának elsajátítását és a 4 alkalmas, közös workshop foglalkozásait.
Szívből gratulálunk Nektek, reméljük Ti is úgy élvezétek, mint mi! Nagyra értékeljük a bátorságotokat, a kíváncsiságotokat az új technológiák iránt, a tanulási vágyatokat, amit hétről-hétre tapasztalunk Nálatok.



Nagyon köszönjük a visszajelzéseiteket is, amelyekből idézünk is néhányat!:
„Azért vágtam bele a tanulásba, mert kezdtem úgy érezni magam, mint egy időutazó egy idegen bolygón, amikor az unokáim beszélgettek. Fogalmam sem volt, miről van szó, és amikor kérdeztem valamit, ők csak előkapták a telefonjukat, és már mondták is a választ – mintha varázslók lennének! Mostanra egy kicsit én is varázslónak érzem magam: bővült a látóköröm a technika világában, és rájöttem, hogy ha szorgalmasan tanulok, még sok mindenre rátalálhatok. Köszönöm, hogy beléphettem ebbe a ‘modern varázslóiskolába’!”
„Nagyon köszönöm ezt a lehetőséget, online már egy két előadást meghallgattam az MI-ről, de a személyes oktatás sokkal több információval szolgált. Személy szerint nagyon érdekel ez a téma és köszönöm, hogy lehetővé tettétek ezt. Ajánlom mindenkinek az elvégzését, sok információra szert tettem.”
„Amikor az unokám megkérdezte: Mama, tudsz „promtolni” és én büszkén rávághattam hogy igen, mert előtte nap tanultuk. Na, az volt az igazi diadal! Olyan büszkén ültem ott, hogy végre valami, amit én is tudok.
Szóval köszönöm, hogy elindulhattam ezen az úton! És ha így haladok, lehet, hogy a következő családi vacsorán már én fogom oktatni az unokákat, és nem fordítva.”
„Gyakorolni kell még a használatát, de már közelebb került hozzám. Azt nem mondom, hogy a mindennapjaim része lett, de már látom, hogy miként segíthet nekem.”
„Örülök, hogy egy kicsit sikerült megérteni az alapokat, a sokféle felhasználási lehetőséget. A 4. fejezet nagyon hasznos, mert a pozitív lehetőségek mellett fontos a veszélyeit is ismerni. A foglalkozások nagyon jók voltak.”
„Azok az ismerőseim, akiknek beszéltem erről, mind pozitívnak látták a részvételem. Néhányan talán irigykedtek is, különösen a még aktív, nyugdíjhoz közel álló korosztálynál, vagy nyugdíj mellett még dolgozóknál tapasztaltam ilyet.”
Köszönjük még egyszer, hogy velünk voltatok ebben a kalandban, és kívánunk további élménydús tanulást!
A programot a Centre for Public Impact finanszírozza a Google.org AI Opportunity Fund támogatásával. Az ingyenes MI tréningeket 2025 áprilistól kezdődően 2026 végéig indítjuk, 10-12 fős csoportokban.
Confident Kecskemét seniors in the world of AI
The digital transition is a fundamental social, economic and cultural change that leaves no social subsystem untouched. It affects employment, sustainability, competitiveness, education and public administration. Therefore, if certain social groups and age cohorts are not sufficiently familiar with digital tools and services, they will be excluded from these social subsystems and will not be able to participate in digital development according to their own circumstances and needs.
This is why we believe it is very important to familiarise the over 50s with the basics, functioning, possibilities and limitations of artificial intelligence.
The Kecskemét Creative Knowledge Centre Public Foundation (KKTK) has been selected by the Google.org AI Opportunity Fund to help 360 people in the 50+ age group in Kecskemét with artificial intelligence (AI) skills, using AI to become more productive and efficient in their work and everyday lives.
The first two groups of our training courses, which will last until the end of 2026, will start this week with the learning of the MinnaLearn 4 chapter curriculum and the 4 corresponding joint workshop sessions.
Congratulations from the bottom of our hearts, we hope you enjoy it as much as we do! We appreciate your courage, your curiosity about new technologies and your desire to learn that we see week after week.
Thank you for your feedback, some of which we quote:
„I started learning because I felt like a time traveller on an alien planet when my grandchildren were talking. I had no idea what they were talking about and when I asked them a question they would just pull out their phones and give me the answer – like wizards! I now feel a bit like a wizard myself: my horizons in the world of technology have been broadened and I realise that there is so much more I can find out if I study hard. Thank you for allowing me to attend this ‘modern school of magic’!
„Thank you so much for this opportunity, I have already listened to two online lectures on AI, but the face-to-face class provided much more information. I am personally very interested in this subject and thank you for making this possible. I recommend it to everyone, I have gained a lot of information”.
„When my granddaughter asked Mum, can you do ‘prompts’ and I proudly said yes, because we had studied the day before. It was a real triumph! I sat there so proud that I could finally do something.
So thank you for letting me start this journey! And if I keep going like this, maybe next time we have a family dinner I’ll be the one teaching the grandchildren, not the other way around.
„I still need to practise using it, but I’m getting closer. I can’t say it’s become part of my everyday life, but I can see how it can help me”.
„I’m glad I’ve got a bit of an understanding of the basics, the many different uses. Chapter 4 is very useful because it is important to know the dangers as well as the positive possibilities. The sessions were very good.
„The people I talked to about it were all positive about my participation. Some of them were perhaps jealous, especially of people who are still active, close to retirement or still working in retirement”.
Thank you again for joining us on this adventure and keep learning!
The programme is funded by the Centre for Public Impact with support from the Google.org AI Opportunity Fund. The free AI training sessions will run from April 2025 to the end of 2026 in groups of 10-12 people.
#CédrusNetKecskemét #KecskemétiKreatívTudásközpontKözalapítvány #mesterségesintelligencia #AI #MI #minnalearning #googleorgAIopportunityfund #confident #Kecskemét #seniors